23:47 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طب سنتی

چگونه فرآورده‌های سنتی مجاز و عطاری‌های قانونی را شناسایی کنیم؟
پایگاه خبری راد: مدیر اداره نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشریح بایدها و نبایدهای فعالیت عطاری‌ها، بر ممنوعیت مشاوره و فروش فرآورده دارویی در عطاری، ممنوعیت خرید و فروش اینترنتی و ماهواره‌ای مکمل و فراورده‌های طبیعی و ضرورت تقویت قوانین برخورد با عطاری‌های غیرمجاز تاکید کرد.
برنامه‌های علوم‌پزشکی شهید بهشتی در هفته سلامت بانوان اعلام شد
‌پایگاه خبری راد: مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در امور زنان و خانواده با اشاره به برنامه‌های دانشگاه در هفته ملی سلامت بانوان ایرانی، از برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی با مضمون ورزش بانوان، تغذیه صحیح در خانواده، مضرات قلیان، استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی و همچنین اجرای طرح رایگان غربالگری سرطان پستان خبر داد.
شایع‌ترین سرطان‌های جهان، قابل درمان‌ترین‌ها هستند
پایگاه خبری راد: یک متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با تاکید بر لزوم آگاهی‌سازی صحیح در زمینه سرطان، گفت: حدود 60 درصد سرطان‌ها در صورتی که زود تشخیص داده شوند، قابل درمان هستند.
برگزاری دومین دوره "کنفرانس ملی درمان‌های نوین سردرد" در نیمه اول سال ۱۳۹۸
پایگاه خبری راد: معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از برگزاری دومین دوره "کنفرانس ملی درمان‌های نوین سر درد" در نیمه اول سال ۹۸ خبر داد.
حجامت، زالودرمانی و انواع ماساژها تعرفه‌دار شدند
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از تعرفه‌گذاری ۱۴ خدمت طب سنتی ایرانی و همچنین راه‌اندازی ۱۱ "سلامتکده تیپ" تا پایان امسال خبر داد.
معرفی ماده‌ای برای کاهش عوارض بیماری دیابت از سوی محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه خوارزمی در مطالعات اخیر خود متوجه شدند بره موم که ترکیبی است که به‌ وسیله‌ زنبورها، از جوانه‌ها یا سایر قسمت‌های گیاه جمع‌آوری می‌شود، در کاهش عوارض ناشی از بیماری دیابت موثر است.
عوامل موثر در جلوگیری‌ از خام‌فروشی در حوزه گیاهان دارویی
پایگاه خبری راد: به باور فعالان حوزه گیاهان دارویی هرچند که افراد صاحب ایده در این حوزه فراوان است، ولی نبود سرمایه‌گذار موجب شده است که بسیاری از شرکت‌های فعال در این زمینه به سمت خام‌فروشی هدایت شوند و برگزاری جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی می‌تواند زمینه‌سازی روشنگری در این حوزه باشد.
تولید نانو نخ‌های با قابلیت نشر پرتو فروسرخ برای بهبود سوخت‌وساز بدن
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی با استفاده از نانوذرات، نخ‌هایی با قابلیت نشر پرتو فروسرخ عرضه کردند که به گفته آنها این نخ‌ها قادر به بهبود سوخت و ساز بدن می‌شود.
شرط راه‌اندازی کارخانه‌های گیاهان دارویی
پایگاه خبری راد: مجری طرح ملی گیاهان دارویی درباره قوانین استقرار کارخانجات گیاهان دارویی گفت: این واحدها می‌توانند در شهرک‌های مواد غذایی احداث شوند و محیط زیست بر آنها نظارت داشته باشد.
۱۵ توصیه درمانی برای آکنه‌
پایگاه خبری راد: بسیاری از درمان‌های خانگی می‌تواند به بهبود لکه‌ها و زخم‌های آکنه‌ها کمک کند و این درمان‌ها شامل کرم‌ها و ژل‌های ملایم گیاهی، اسانس‌ها، مکمل‌های طبیعی و برخی تغییرات ساده در سبک زندگی افراد است.
آب سرد برای کبد ضرر دارد؟
پایگاه خبری راد: با شروع تابستان و شور سفر و گشت‌وگذار در این فصل، عطش و تشنگی اولین مشکل آزاردهنده‌ای است که حس می‌شود. بنابر باورهایی که در افکار عمومی شکل گرفته، مصرف برخی از نوشیدنی‌ها و مواد غذایی باعث کاهش کم‌آبی بدن می‌شود.
فروش داروی گیاهی و مخلوط‌ پودرشده فراورده‌های گیاهی در عطاری‌ها ممنوع
پایگاه خبری راد: مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو نحوه نظارت این سازمان بر عطاری‌ها را تشریح کرد و گفت: عطاری‌ها تنها می‌توانند در زمینه فروش گیاه دارویی اقدام کند و فروش داروی گیاهی یا هرگونه مخلوط پودرشده فرآورده‌های گیاهی در عطاری‌ها ممنوع است.
مشاور وزیر نفت درباره «سانچی» پاسخ می‌دهد
پایگاه خبری راد: دکتر موید صدر، مشاور وزیر نفت در صنایع پتروشیمی در «مهمانخانه» امروز از حادثه سانچی می‌گوید.
صفحه قبل | صفحه بعد